A TaLe to ReMemBeR **ummi-aqilah.blogspot**

Dari Abu Hamzah, Anas bin Malik r.a, khadam kepada Rasulullah SAW, bersabda Nabi SAW :" Tidak beriman seseorang kamu, sehinggalah ia mencintai saudaranya sama seperti ia menyintai dirinya sendiri".

11:59 AM

Kenduri.. kenduri..

Posted by wany

walaupun cuti sekolah tggl beberapa mggu je lg.. undangan kawin yg en.hubby trima xputus2.. kali nie nak crite kenduri kat SG.pinang. balik pulau,, Penang.. apa yg menarik..

bunga manggar..



lauk yg dihidang.. lama xjumpa kat tempat kenduri hidang lauk cam nie..
. biasa jumpa buffet jer.. best3..   makan satu meja ngn en.hubby jer..
 menarikkan? nie lar cara lama or tradisional melayu dlu2..
makan kenduri dihidang..
 bestnyer tgk gulai dimasak dlm kawah camnie.. meriah jer..
kebetulan duk dekat ngn tempat gulai nie..

apa yang penting kerjasama.. 
 tua muda sama2 membantu.. nie lar masyarakat melayu yg sejati.. masih lagi amalkan budaya lama yg bermanfaat utk smua.. selamat pengantin baru.. gambar pengantin xsnap pun.. coz dah sampai lmbt.. penuh org duk kerumun pengantin.. lepas nie ada 2 lagi jemputan kawin tuk kami hadiri.. pada 25hb Disember nie satu di Kulim.. satu lagi di penang.. hari yg sama lak tu.. kenyang3.. hehe.. wasalam..



0 comments:

Post a Comment

CaDangan @ pendapat anda ..