A TaLe to ReMemBeR **ummi-aqilah.blogspot**

Dari Abu Hamzah, Anas bin Malik r.a, khadam kepada Rasulullah SAW, bersabda Nabi SAW :" Tidak beriman seseorang kamu, sehinggalah ia mencintai saudaranya sama seperti ia menyintai dirinya sendiri".

11:51 AM

TAMAN KULIM UTAMA

Posted by wany

Ceritera yg nk d'kongsi bersama mggu ni.. kisah rumah kat kulim utama .. sepatutnya bulan 11 tahun nie kami kan dapat kuncinyer.. tapi melihat dengan keadaan ini.. huhu.. idea2 nk m'deko rumah hilang begitu sahaja.. terharu.. n geram jg ngn pihak yg bertanggungjawab nie.. jom tgk apa yg jadi..

Dari jalan utama
Sepi jer..
jom tgk lagi..
xnampak org wat kje pun..

mmg cam ni lar keadaannyer.. org wat kje xnmpk pun dari sini.. bila p dkt2 rumah tu ada lar sorang dua yg duk wat kje.. tgk dr luaran mmg byk dah siap.. cuma tgl nk pasang pagar jer lg..


tapi bila masuk dlm rumah..

rupanyer ade lagi yg xsiap pasang tilesnyer..
kat rumah aku pulak tu.. tapi tiles tuk dinding dapur jer.. tgl 5-6 keping jer yg xsiap lagi.. tgk umh jiran sebelah dah siap pun.. gambarnyer xsnap pun..

rumah teres jer.. coz saja bli kat kulim nie.. nk buat aset jer dlu.. dari duit duk habis cam tu jer.. dgn bli rumah nmpk gak nilainyer.. lagipun rumah nie btul2 tepi Politeknik Sultanah Bahiyah.. kulim, kedah.. kalau kami xmau duduk pun boleh bg sewa jer.. kami bukan org utara pun nak duk sini sampai bila2.. rancang2nyer kami kan duk kekal di kuantan @kelate.. n buat rumah kat sana..





5 comments:

unai a.k.a puan.U said...

harap2 rumah siap cepat..

wany said...

harap2 cam tu lar u.. i dah nk malas nk byr sewa umh nie.. hhehe

Jarak Atas Agrofarm said...

saya pun ambik rumah kat situ, sampai skrg tak leh dok lg.

syedzaman syedabuhassan said...

sSALAM..ummi tempah rumah yang mana satu..yang dkt/sebelah poli tu ke? Bila agaknya projek ni nak siap..dengar citer dkt nak dpt CF dah..betoi ke??

Anonymous said...

dpa ckap ja nak dapat tp xdpt pun../
kncing ja..sembang GLC tp kja lambt

Post a Comment

CaDangan @ pendapat anda ..